2019. szeptember 13., péntek

SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS személyazonosító igazolványhoz kapcsolódó e-aláírás és időbélyegzés szolgáltatásokhoz

Iratszám: ………………………………………..
SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS  személyazonosító igazolványhoz kapcsolódó e-aláírás és időbélyegzés szolgáltatásokhoz  amely létrejött egyrészről ………………………. (születési helye, ideje: ...................................., születési ország: …………………….,  anyja neve: ………………, email címe: …………… személyazonosító okmány típusa: …………, száma: …………………….), a továbbiakban Igénybevevő, másrészről a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (1081 Budapest, Csokonai utca 3., Internetes honlapja: http://hiteles.gov.hu, adószáma 10585560-2-44, cégjegyzékszáma  01-10-041633, cégbíróság: Fővárosi Bíróság,), a továbbiakban mint Szolgáltató, együttes említésük esetén Szerződő Felek között, alulírott helyen és időben, az alábbiak szerint.
A SZERZŐDÉS TÁRGYA Igénybevevő kérelmére Szolgáltató az elektronikus aláírás szolgáltatása keretében minősített tanúsítványt bocsát ki Igénybevevő részére, Igénybevevő újonnan kiállításra kerülő, elektronikus tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolványára (eSzemélyi) mint minősített aláírást létrehozó eszközre. Ezáltal Igénybevevő az eSzemélyit minősített elektronikus aláírásra használhatja fel. Fentieken túl Szolgáltató minősített elektronikus időbélyegzés szolgáltatást is nyújt Igénybevevő részére, az eSzemélyin alapuló elektronikus aláíráshoz kapcsolódóan.
SZERZŐDÉSES FELTÉTELEK  Az eSzemélyihez kapcsolódóan jelen szerződésben rögzített szolgáltatásokat Igénybevevő díjmentesen veheti igénybe. Igénybevevő a jelen szerződésben rögzített szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszt a Kormányzati Ügyfélvonalnak címezve írásban a 1389 Budapest, Pf. 133 címre küldheti be, emellett emailben az ekozig@1818.hu email címén vagy telefonon a 1818 telefonszámon (külföldről +36 1 550-1858) terjeszthet elő Szolgáltató részére.
AZ ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS SZOLGÁLTATÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ FELTÉTELEK Szolgáltató az Internetes honlapján (http://hiteles.gov.hu/szabalyzatok) közzétett és az alábbiakban felsorolt szabályzatainak mindenkor hatályos változataiban, valamint a szabályzatokban jelzett jogszabályokban foglalt feltételekkel vállalja a tanúsítvány kibocsátását és a szolgáltatás nyújtását: Általános Szerződési Feltételek a NISZ Zrt. kormányzati hitelesítés szolgáltatásaihoz (ÁSZF-GOVCA), Bizalmi Szolgáltatási Szabályzat a személyazonosító igazolványokhoz kibocsátott minősített tanúsítványokhoz (BSZ-ESZIG), Bizalmi Szolgáltatási Rend a személyazonosító igazolványokhoz kibocsátott minősített tanúsítványokhoz (BR-ESZIG). A BR-ESZIG azonosítója (OID): 0.2.216.1.200.1100.100.42.3.1.11.X, ahol X az aktuális BR-ESZIG verziószámát jelenti. A szolgáltatást használó, arra hagyatkozó, bizalmi ügyfélnek nem minősülő személyek részére a szolgáltatás használatához szükséges tájékoztatást a fenti szabályzatok megfelelő (érintett felekre vonatkozó) fejezetei tartalmazzák. Amennyiben jelen szerződés kifejezetten eltérően nem rendelkezik, az elektronikus aláírás szolgáltatásra a fentiekben hivatkozott szabályzatok rendelkezései az irányadók. A kibocsátott tanúsítvány érvényességi ideje 2 év, ha a kibocsátás időpontjában az eSzemélyi érvényességéből több mint 2 év van hátra; ellenkező esetben a tanúsítvány érvényességének vége megegyezik az okmány lejárati dátumával. Kivételt képeznek a 2019. évben kiadott tanúsítványok, melyek érvényessége 1 év. Igénybevevő tudomásul veszi, hogy amennyiben az eSzemélyihez bármely okból érvénytelenné válik, úgy a Szolgáltató az erről való tudomásszerzést követően a tanúsítványt haladéktalanul visszavonja.  Szolgáltató kártérítési felelősségét az ÁSZF-GOVCA 5.1.1 pontja alapján jelen szerződésben káreseményenként legfeljebb 500 000 Ft-ban állapítja meg. Az eSzemélyire kiadott tanúsítványhoz tartozó tranzakciós limit - azaz az Igénybevevő által az egy aláírással tehető pénzügyi felelősségvállalás maximális mértéke – jogszabályi előírás alapján 10 000 Euro; ennél nagyobb összegekre az e-aláírás használata nem megengedett. Igénybevevő tudomásul veszi, hogy az eSzemélyihez kapcsolódó elektronikus aláírás szolgáltatást csak magáncélra használhatja fel; a szolgáltatás használata bármilyen üzleti, munkahelyi vagy egyéb szakmai tevékenység céljából nem megengedett. Igénybevevő tudomásul veszi, hogy az e-aláírás funkció használatához különböző biztonsági kódok - pl. aktiváló PIN kód, visszavonási jelszó – szükségesek, melyeket a jelen szerződés megkötésében közreműködő hivatal ügyintézőjétől vehet át egy erre a célra szolgáló PIN-borítékban, amely a kódok részletes használati útmutatóját is tartalmazza („Elektronikus aláírás kód kártya tájékoztató”). Igénybevevő tudomásul veszi, hogy amennyiben az e-aláírás funkcióhoz kapcsolódóan kiadásra került tanúsítvány érvényességi idejéből legfeljebb 60 nap van hátra és az Igénybevevő tanúsítványban foglalt adatai nem változtak, az



Szolgáltati Szerződés v1.7      2. oldal, összesen: 3


Igénybevevő kezdeményezheti az aláírás létrehozó adatának és aláírás ellenőrző adatának a cseréjét és az ehhez kapcsolódó új tanúsítvány kiadását személyesen, bármely kormányablakban vagy okmányirodában.  Igénybevevő tudomásul veszi, hogy amennyiben a tanúsítvány érvényességi idejéből több, mint 60 nap van hátra, az Igénybevevő - a tanúsítványban szereplő nevének és eSzemélyi számának megváltozása, valamint a tanúsítvány visszavonásának kezdeményezése kivételével - új tanúsítványt nem igényelhet. Igénybevevő tudomásul veszi, hogy a tanúsítvány igénylését követő egy éven belül új tanúsítványt csak akkor igényelhet, ha az új tanúsítvány igénylésére nem az Igénybevevő érdekkörében felmerülő ok miatt kerül sor. Igénybevevő tudomásul veszi, hogy az új tanúsítvány iránti igényhez új szolgáltatási szerződést kell kötni. Igénybevevő tudomásul veszi, hogy a tanúsítványa visszavonását személyesen kezdeményezheti bármely kormányablakban vagy okmányirodában, vagy telefonon keresztül - a visszavonási jelszó megadásával - a Kormányzati Ügyfélvonal 1818-as telefonszámán. 
AZ IDŐBÉLYEGZÉS SZOLGÁLTATÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ FELTÉTELEK Az időbélyegzés szolgáltatást Igénybevevő kizárólag az eSzemélyivel történő elektronikus aláíráshoz veheti igénybe.  A szolgáltatás igénybe vételéhez Igénybevevőnek Internet elérhetőséggel kell rendelkeznie. Időbélyegzés során Szolgáltató az elektronikusan aláírt elektronikus dokumentumhoz minősített elektronikus időbélyegzőt kapcsol. Az elektronikus időbélyegző az elektronikusan aláírt elektronikus dokumentumhoz végérvényesen hozzárendelt vagy azzal logikailag összekapcsolt olyan adat, amely igazolja, hogy az elektronikusan aláírt elektronikus dokumentum az időbélyegző elhelyezésének időpontjában változatlan formában létezett. Az időbélyegzés szolgáltatást Igénybevevő a https://eszigts.hiteles.gov.hu/ts Internet címen veheti igénybe, megfelelő szoftveralkalmazással, mely szabványos – RFC3161 szerinti – időbélyeg kéréseket kell, hogy generáljon, illetve fogadnia kell az erről a címről a Szolgáltató által elküldött válaszokat. A szoftveralkalmazásnak támogatnia kell azt is, hogy az időbélyeg kérés SHA256 lenyomatképző algoritmussal kerüljön előállításra, továbbá, hogy az időbélyeg kérés a beküldés előtt az eSzemélyin tárolt minősített tanúsítványhoz kapcsolódó magánkulccsal aláírásra kerüljön, XML formátumban. Szolgáltató az Internetes honlapján (http://hiteles.gov.hu/szabalyzatok) közzétett és az alábbiakban felsorolt szabályzatainak mindenkor hatályos változataiban, valamint a szabályzatokban jelzett jogszabályokban foglalt feltételekkel vállalja az időbélyegzés szolgáltatás nyújtását: Általános Szerződési Feltételek a NISZ Zrt. kormányzati hitelesítés szolgáltatásaihoz (ÁSZF-GOVCA), Időbélyegzés Bizalmi Szolgáltatási Rend (IBR), Időbélyegzés Bizalmi Szolgáltatási Szabályzat (IBSZ). Az IBR azonosítója (OID): 0.2.216.1.200.1100.100.42.3.3.14.X, ahol X az aktuális IBR verziószámát jelenti. A szolgáltatást használó, arra hagyatkozó, bizalmi ügyfélnek nem minősülő személyek részére a szolgáltatás használatához szükséges tájékoztatást a fenti szabályzatok megfelelő (érintett felekre vonatkozó) fejezetei tartalmazzák. Amennyiben jelen szerződés kifejezetten eltérően nem rendelkezik, az időbélyegzés szolgáltatásra a fentiekben hivatkozott szabályzatok vonatkozó rendelkezései az irányadók. Igénybevevő tudomásul veszi, hogy az eSzemélyihez kapcsolódó időbélyegzés szolgáltatást csak az eSzemélyivel történő elektronikus aláíráshoz jogosult igénybe venni, magáncélra; a szolgáltatás használata bármilyen üzleti, munkahelyi vagy egyéb szakmai tevékenység céljából nem megengedett. Igénybevevő tudomásul veszi, hogy az eSzemélyi e-aláírás funkciójához kapcsolódó tanúsítvány lejártával vagy visszavonásával egyidejűleg Szolgáltató az időbélyegzés szolgáltatás igénybe vételét is megszünteti Igénybevevő számára. 
NYILATKOZATOK Fent nevezett Igénybevevő jelen szerződés aláírásával igazolom, hogy a jelen szerződésben megadott személyes adataim helyesek és a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 29/C.§ (5) bekezdése alapján adataimat Szolgáltató jogosult kezelni, illetve a szolgáltatások igénybevétele céljából átadni a vele közreműködő intézmények - …………………………………....(járási hivatal neve, címe), a Belügyminisztérium (1051 Budapest, József Attila utca 2-4.), valamint az ÁNY Biztonsági Nyomda Nyrt. (1102 Budapest, Halom u. 5)  - részére. Tudomásul veszem, hogy Szolgáltató, illetve a vele közreműködő fenti intézmények a jelen szerződés szerinti személyes adataimat a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (GDPR) szerint kezelik.



Szolgáltati Szerződés v1.7      3. oldal, összesen: 3


/, hogy Szolgáltató a részemre kiállítandó tanúsítványt az internetes honlapján elérhető szolgáltatói tanúsítványtárban nyilvánosságra hozza. Kérem, hogy a fent megadott email címemet Szolgáltató / a kibocsátott tanúsítványba.  A Szolgáltató általános szolgáltatási feltételeit (ÁSZF-GOVCA), a megrendelt tanúsítvány típusra vonatkozó szolgáltatási szabályzatot (BSZ-ESZIG) és szolgáltatási rendet (BR-ESZIG), valamint az időbélyegzésre vonatkozó szolgáltatási rendet (IBR) és szolgáltatási szabályzatot (IBSZ), melyek elérhetőek Szolgáltató Internetes honlapján, megismertem, megértettem, és annak alapján a Szerződő Felek jogaival, továbbá kötelességeivel tisztában vagyok, azokat tudomásul veszem és elfogadom.  Tekintettel arra, hogy a jelen szerződés a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerint távollevők között kötött szerződésnek minősül, tudomásul veszem, hogy a rendelet 29.§ (1) bek. c.) pontja alapján nem illet meg a határidőhöz kötött,  indoklás nélküli elállási illetve felmondási jog.  Kijelentem, hogy a szerződéskötést megelőzően a jelen szerződés megkötésében közreműködő hivatal ügyintézőjétől a vonatkozó jogszabályok szerinti tájékoztatást megkaptam, és a tanúsítványra illetve az időbélyegzésre vonatkozó korlátozásokat (pl. szolgáltatói felelősségvállalás, tranzakciós limit, időbélyeg kérések aláírása eSzemélyivel, szolgáltatások magáncélra történő kizárólagos felhasználása) megismertem.  
EGYÉB RENDELKEZÉSEK Jelen szerződés az Igénybevevő aláírásával lép hatályba, és időbeli hatályára a hivatkozott dokumentumok megfelelő pontjaiban foglaltak az irányadók.  A tanúsítvány lejárata után Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége a vonatkozó hatályos jogszabályban jelzett megőrzések kivételével megszűnik.

Kelt: …………………….   __________________________   Igénybevevő                         Alulírott ………………………., mint a .....................................................(járási hivatal neve, címe) ügyintézője igazolom, hogy jelen szerződésben nevezett Igénybevevő személyazonosságát ellenőriztem, az adatait egyeztettem a megfelelő hatósági okmánynyilvántartással, és Igénybevevő előttem írta alá a szerződést
    __________________________   ügyintéző aláírása, bélyegző
ZÁRADÉK: Alulírott Igénybevevő igazolom, hogy a jelen szerződés megkötésében közreműködő hivatal ügyintézőjétől megkaptam az aktiváló PIN kódot és visszavonási jelszót tartalmazó borítékot, az e-aláírás funkcióra vonatkozó tájékoztató anyagot1, valamint a jelen szerződésből egy általam aláírt eredeti példányt.

Kelt: …………………………..         _____________________

Igénybevevő


Forrás:


https://hiteles.gov.hu/cikk/50/eszig_e-alairas_informaciok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése