2019. szeptember 13., péntek

Személyre szabott Ügyintézési Felület (SZÜF) ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK Ügyfélkapu

Személyre szabott Ügyintézési Felület (SZÜF)
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
2018. szeptember 10.
v2.00

1. PREAMBULUM

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban E-ügyintézési tv.) 1. § 40. pontjában definiálja a személyre szabott ügyintézési felület (a továbbiakban: SZÜF) fogalmát, mely szerint a SZÜF a jogszabályban kijelölt szolgáltató által nyújtott olyan, az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás, amely az azonosított ügyfél számára egységesen elérhető lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatok, eljárási cselekmények és egyéb kötelezettségek teljesítésére, az ügyfél által igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételére.
Az E-ügyintézési tv. 38. § (1) bekezdés k) pontja szerint a SZÜF egy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás  (a továbbiakban: KEÜSZ), melyet a Kormány biztosít a jogszabályban kijelölt szolgáltató útján.
Az egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről szóló 84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet 4. § q) pontja a SZÜF szolgáltatójaként a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-t (a továbbiakban: NISZ Zrt.) jelöli ki.
A SZÜF-re vonatkozó további rendelkezéseket az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet tartalmaz (a továbbiakban: Eüvhr.).
Az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pontja határozza meg az elektronikus ügyintézést biztosító szerveket. Az E-ügyintézési tv. 10. §-a alapján az ügyfél választása szerint az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatokat, eljárási cselekményeket és egyéb kötelezettségeket valamennyi elektronikus ügyintézést biztosító szerv tekintetében egységes, személyre szabott ügyintézési felületen vagy ha az elektronikus ügyintézést biztosító szerv ilyet biztosít, úgy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által közzétett tájékoztatásban foglaltaknak megfelelő elektronikus úton teljesítheti.
Az E-ügyintézési tv. 42/A. § alapján a SZÜF KEÜSZ-t nemcsak az E-ügyintézési tv.1. § 17. pontja szerinti elektronikus ügyintézést biztosító szervek, hanem elektronikus ügyintézést nem biztosító szervek is igénybe vehetik a külön kormányrendeletben meghatározott feltételek szerint.
A SZÜF KEÜSZ biztosítja az Eüvhr. 34. §-ában meghatározott, bárki által igénybe vehető tájékoztatási felületet.
A SZÜF KEÜSZ biztosítja az Eüvhr. 128. §-ban meghatározott funkciókat.
Jelen dokumentum a vonatkozó jogszabályokkal összhangban tartalmazza a SZÜF igénybevételének Általános Szerződési Feltételeit (a továbbiakban: ÁSZF).
Szolgáltató a Szolgáltatást az ÁSZF, valamint a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatalapján nyújtja.

2. ÁLTALÁNOS ADATOK, ELÉRHETŐSÉGEK

2.1. A szolgáltatóra vonatkozó adatok


Név:NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Székhely:H-1081 Budapest, Csokonai u. 3.
Postacím:1389 Budapest, Pf.: 133.
Cégjegyzékszám:01-10-041633
Adószám:10585560244
Telefonszám:+36 (1) 459-4200
Telefax szám:+36 (1) 303-1000
Internetes honlap címe:www.nisz.hu
A szolgáltatás internetes honlapja:szuf.magyarorszag.hu

2.2. Ügyfélszolgálat elérhetősége

A felhasználói bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése állampolgárok és szervezetek számára az alábbi elérhetőségeken, és módon történhetnek:
  1. Az állampolgári és gazdasági társaságok általi bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése:
Kormányzati Ügyfélvonal (1818)
Telefonos és elektronikus ügyfélszolgálat
Nyitva tartás: 7x24h
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 550-1858
  1. Hivatali csatlakozási igények fogadása:
 A NISZ Zrt. által hivatali felhasználók számára biztosított SZEÜSZ ügyfélszolgálat elérhetősége:
Telefon: +36 (1) 896-1100
Nyitva tartás:
Munkanapokon Hétfőtől - Csütörtökig: 8:00-16.30 között
Pénteken: 8:00 - 14:00 között
Az e-mailen küldött bejelentés/panasz kizárólag a visszaigazolása után tekinthető beérkezettnek.
  1. A csatlakozott szakrendszerek esetében bejelentések:
A web szolgáltatás indítását követően a csatlakozott szakrendszerek vonatkozásában a bejelentések, műszaki támogatás kérése a csatlakozó szervezetek által kizárólag az alábbi elérhetőségen történhet:

2.3. Illetékes fogyasztóvédelmi hatóság elérhetősége

A természetes személy Felhasználók a következő módokon indíthatják fogyasztóvédelmi panaszaikat elsőfokú eljárás keretében személyesen, postai úton vagy e-mailben:
  • bármely kormányablakban,
  • a Budapest Főváros Kormányhivatala kerületi hivatalaiban.  
Tájékoztató a fogyasztóvédelmi eljárásokkal kapcsolatban a következő internetes honlapon érhető el:
http://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/hirek/fogyasztovedelem
Kiemelt fogyasztóvédelmi feladatok esetén illetékes:
Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály
 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Telefon: +36 1/450-2598

2.4. Elektronikus Ügyintézési Felügyelet elérhetősége

Ha a Szolgáltató nem biztosítja a jelen ÁSZF teljesülését, és az Igénybe Vevő ügyfélszolgálathoz tett bejelentése alapján a hibát a jogszabályi határidőben nem javítja ki, vagy a bejelentést elutasítja, az Igénybe Vevő a Felügyeletnél panaszt tehet az alábbi elérhetőségeken:
Név:Elektronikus Ügyintézési Felügyelet
Elérhetőségek:https://euf.gov.hu/elerhetosegek
Székhely:1051 Budapest, József Attila utca 2-4.
Postacím:1903 Budapest, Pf.: 314.
E-mail:euf@bm.gov.hu
Telefon:+36 (1) 441-1000
Internetes honlap:https://euf.gov.hu
Panasz bejelentés:https://euf.gov.hu/hu/panaszok/uj-panasz-bejelentese
Hivatali tárhely:EUF

2.5. Általános Szerződési Feltételek elérhetősége

A Szolgáltatásra vonatkozó jelen ÁSZF elektronikus dokumentum formájában megtalálható az aktuális Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzattal együtt a Szolgáltató honlapján (szeusz.gov.hu), valamint az Eüvhr. 64. § (4) bekezdése alapján a Szolgáltató az elektronikus tájékoztatás szabályai szerint közzéteszi a személyre szabott ügyintézési felületen.
A Szolgáltatás igénybevétele kizárólag az ÁSZF elfogadása esetén lehetséges.

2.6. A szolgáltató adatvédelmi tájékoztatójának az elérhetősége

A Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója a szolgáltatás honlapján tekinthető meg.

3. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK, AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK CÉLJA ÉS HATÁLYA

3.1. Bevezető rendelkezések

Szolgáltató a Szolgáltatást az Eüvhr. 138. § (1) bekezdésének megfelelően, bejelentés alapján nyújtja.
Az Eüvhr. 64. § (1) bekezdése alapján a SZÜF szolgáltatója a SZÜF KEÜSZ-t az Elektronikus Ügyintézési Felügyelethez benyújtott ÁSZF alapján nyújthatja.
Szolgáltató a SZÜF-öt az ÁSZF, valamint a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzat alapján, az azokban foglalt szerződési feltételek mellett nyújtja. Az ÁSZF a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó általános rendelkezéseket, valamint a Szolgáltatás igénybevétele során a Felek között létrejövő jogviszonyból eredő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza.
Amennyiben az üzleti kapcsolatok során valamely kérdésben az ÁSZF eltérően nem rendelkezik, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és más Magyarországon hatályos jogszabályok vonatkozó rendelkezései alkalmazandóak.
Az ÁSZF-ben használt kifejezések a szavak általános jelentésével bírnak, kivéve az ÁSZF „Fogalmak, rövidítések” címe alatt definiált fogalmakat, amelyek az ott megadott jelentést hordozzák.

3.2. Az Általános Szerződési Feltételek célja, jogszabályi háttere

Jelen ÁSZF célja, hogy a SZÜF Szolgáltatásainak igénybevétele jelen ÁSZF-ben szabályozott feltételeknek megfelelően valósuljon meg.
Jelen ÁSZF határozza meg a Szolgáltatás igénybevételének általános jogi és kereskedelmi feltételeit.
Legfontosabb vonatkozó jogszabályok:
  • 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.),
  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról (a továbbiakban: Ákr.),
  • 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól (a továbbiakban: Eüvhr.),
  • 84/2012 (IV. 21.) Korm. rendelet az egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről (a továbbiakban: KijelölőR.),
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Info tv.),
  • az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: általános adatvédelmi rendelet, vagy GDPR),
  • az Európai Parlament és a Tanács 910/2014/EU rendelete (2014. július 23.) a belső piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról, valamint az 1999/93/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: eIDAS Rendelet),
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.).

3.3. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya

3.3.1. Tárgyi hatály

Az ÁSZF a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó általános feltételeket, valamint a Szolgáltatás igénybevétele során a Felek között létrejövő jogviszonyból eredő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza.

3.3.2. Személyi hatály

Az ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltatóra, valamint a Szolgáltatást igénybe vevő természetes és jogi személyekre, jogi személyiség nélküli szervezetekre (Igénybe Vevők: Felhasználó és Csatlakozott Szervezet), valamint a Felek természetes személy alkalmazottaira, és a Felek által felhatalmazott és jogosultsággal rendelkező természetes személyekre a Szolgáltatás nyújtása és igénybevétele során.

3.3.3. Időbeli hatály

Az ÁSZF a címlapon megjelölt időpontban lép hatályba és új verzió kiadásakor hatályát veszti.

3.3.4. Területi hatály

Az ÁSZF a SZÜF szolgáltatójának Magyarország területén nyújtott szolgáltatásaira terjed ki azzal, hogy a tájékoztatási szolgáltatást az Igénybe Vevők a világ bármely pontjáról igénybe vehetik.

3.4. Az Általános Szerződési Feltételek módosítása

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ÁSZF egyoldalú, a másik Fél előzetes értesítése mellett történő módosítására. Szolgáltató az ÁSZF módosítását közzéteszi a Szolgáltatás internetes honlapján. A Szolgáltató az ÁSZF módosítását az irányadó jogszabályok szerint megküldi a Felügyeletnek is.

3.5. Közzététel

Jelen Általános Szerződési Feltételeket a Szolgáltató az elektronikus tájékoztatás szabályai szerint a Szolgáltatás internetes honlapján a http://szeusz.gov.hu/szuf oldalon; a személyre szabott ügyintézési felületen közzéteszi.

4. A SZOLGÁLTATÁS LEÍRÁSA, FUNKCIONALITÁSA

A Szolgáltatás a hatályos jogszabályi környezet alapján az alábbi részszolgáltatásokat nyújtja az Igénybe vevők számára:

4.1. Természetes személy Felhasználó számára nyújtott azonosításhoz kötött SZÜF szolgáltatások

  • Regisztráció: első felhasználói azonosítás után a felhasználói profil létrehozása.
  • Személyre szabhatóság: olyan szolgáltatás, melyen keresztül az ügyfelek a saját igényeik alapján személyre tudják szabni saját felületüket. Biztosítja a gyakori elektronikus ügyintézési szolgáltatások (ügytípusok) kiemelését.
  • Profilkezelés: a Felhasználó szolgáltatás igénybevételéhez szükséges, valamint a Felhasználó  hozzájárulása szerinti egyéb személyes adatainak, technikai azonosítóinak, beállításainak, nyilatkozatainak kezelése.
  • Keresés: a szolgáltatás szabadszöveges keresést megengedve támogatja a Felhasználót, hogy könnyebben eligazodjanak az intézhető ügytípusok között. Az ügykeresés és az alkalmazások keresése együttesen támogatott: a keresett alkalmazás találat esetén a releváns ügyekre, illetőleg a keresett ügy a releváns alkalmazásra is mutat. 
  • Üzenetkezelés és dokumentumtár kezelés: a Bejövő-, és Kimenő levelezés kezelését, valamint  a jogszabályban biztosított tárhely KEÜSZ-ök (KÜNY tárhely, Cégkapu, Hivatali Tárhely) elérését biztosítja
  • Ügystátusz kezelés: a SZÜF a Felhasználó természetes személy által kezdeményezett ügyek státusz információit elektronikus ügyintézési szolgáltatásonként listázza, regisztrálja, és karbantartja a szakrendszer által biztosított információk alapján.
  • Naptár: aFelhasználó SZÜF-ön zajló elektronikus ügyintézésével összefüggő határidők kezelésére, előrejelzésére szolgáló naptár, amelyet a felhasználó szabadon tölthet.  Lehetséges statikus, jogszabályban vagy nyilvánosan elérhető adatok előzetes, rendszer általi beállítása is.
  • Természetes személy által képviselt nem természetes személy SZÜF-ön tárolt adataihoz való hozzáférés, kezelés: az erre jogosult Felhasználó saját SZÜF profiljában elérhetővé válnak az általa képviselt nem természetes személyhez rendelt információk.
  • A SZÜF-ön keresztül nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatások elérésének biztosítása, technikai támogatása.
  • A SZÜF-ön keresztül nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatás használata során szükséges SZ/KEÜSZ-ök igénybevételének technikai biztosítása.

4.2. Elektronikus ügyintézési szolgáltatást biztosító szervezet számára nyújtott szolgáltatások

A SZÜF az elektronikus ügyintézést biztosító szervezetek számára elektronikus ügyintézési folyamatot támogató szolgáltatásokat biztosít. A SZÜF ezen szolgáltatásai saját vagy közvetített szolgáltatások, az adott ügy elintézéséhez szükséges szakalkalmazások (app-ok), támogató alkalmazások (pl. űrlap-kitöltő alkalmazások), SZEÜSZ-ök és KEÜSZ-ök szolgáltatásainak az adott ügy elintézéséhez szükséges igénybevételének egy felületen történő biztosítása érdekében.
A SZÜF a saját infrastruktúráján működő-, illetve a SZÜF-ön keresztül elérhető elektronikus ügyintézési folyamatot támogató alkalmazások számára nyújt szolgáltatást.
A SZÜF többféle elektronikus ügyintézési szolgáltatás kialakítását és nyújtását lehetővé tévő megoldást biztosít és támogatja azok igénybevételét:
SZÜF-be integrált szolgáltatások:
  • a SZÜF saját szolgáltatás (interaktív alkalmazás)
  • a SZÜF infrastruktúrán működő szolgáltatások (űrlapkitöltés-támogatási szolgáltatások)
SZÜF-ön kívül működő szolgáltatások:
  • a SZÜF-ön keresztül elérhető önálló szolgáltató felületek, alkalmazások.
A SZÜF által nyújtott szolgáltatási kör az elektronikus ügyintézési szolgáltatást biztosító SZÜF-höz csatlakozó szerv által választott megoldás függvénye.

4.2.1. SZÜF-be integrált szolgáltatások

4.2.1.1. SZÜF Interaktív szolgáltatás igénybevételéhez nyújtott szolgáltatások

A SZÜF saját szolgáltatása az elektronikus ügyintézési folyamatot támogató alkalmazások létrehozására szolgáló interaktív alkalmazás.
Amennyiben a Csatlakozott Szervezet az elektronikus ügyintézési szolgáltatását interaktív alkalmazás igénybevételével nyújtja, a SZÜF az alábbi szolgáltatásokat biztosítja.
SZÜF keretrendszeri szolgáltatások:
  • Menedzsment szolgáltatások
    • Applikáció menedzsment
    • Ügyleírás szerkesztő
    • Interaktív alkalmazás varázsló – fejlesztői környezet
  • SZÜF profil szolgáltatások
  • Naptár funkciók
  • Levelezés szakrendszer elérése
  • tárhely SZEÜSZ-ök (KÜNY tárhely, Cégkapu, Hivatali Tárhely) elérése
  • Naplózási szolgáltatások
  • Vírusellenőrzés
Interaktív alkalmazás szolgáltatásai
  • kérelem adatlap összeállítása
  • a kérelmezés folyamatához kapcsolódó SZEÜSZ, és KEÜSZ szolgáltatások technikai elérésének biztosítása
    • összerendelési nyilvántartás szolgáltatásai
    • rendelkezési nyilvántartás szolgáltatásai
    • elektronikus dokumentumhitelesítési szolgáltatások
    • biztonságos kézbesítési szolgáltatás
  • a kérelmezés folyamatához kapcsolódó adatforrás nyilvántartásokhoz történő kapcsolat biztosítása
  • a kérelem benyújtásához szükséges formátum létrehozása
  • piszkozat mentési szolgáltatások.

4.2.1.2. A SZÜF infrastruktúráján működő szolgáltatások igénybevételének érdekében nyújtott szolgáltatások

A SZÜF infrastruktúráján működő integrált szolgáltatások számára a SZÜF az alábbi keretrendszeri szolgáltatásokat biztosítja:
  • Menedzsment funkciók
    • IFORM kliens űrlaptervező
    • Ügyleírás szerkesztő
  • SZÜF profil szolgáltatások
  • Naptár funkciók
  • Levelezés szakrendszer elérése
  • tárhely KEÜSZ-ök (KÜNY tárhely, Cégkapu, Hivatali Tárhely) elérése
  • Naplózási szolgáltatások
  • Vírusellenőrzés
  • Elektronikus ügyintézés folyamatát támogató funkciók
    • a kérelmezés folyamatához kapcsolódó SZEÜSZ, és KEÜSZ szolgáltatások technikai elérésének biztosítása
      • összerendelési nyilvántartás szolgáltatásai
      • rendelkezési nyilvántartás szolgáltatásai
      • elektronikus dokumentumhitelesítési szolgáltatások
      • biztonságos kézbesítési szolgáltatás
    • piszkozatok kezelése
    • címtár
    • a kérelem benyújtásához szükséges formátum létrehozása
A SZÜF infrastruktúráján működő szolgáltatás által biztosított funkciók:
  • kérelem űrlap minta létrehozása
  • kérelem űrlap kitöltése

4.2.2. A SZÜF-ön keresztül elérhető önálló szolgáltató felületek, alkalmazások számára nyújtott szolgáltatások

A SZÜF-ön keresztül elérhető önálló alkalmazások számára nyújtott szolgáltatások:
  • Naptár
  • SZÜF profil szolgáltatások
  • Menedzsment szolgáltatások
    • Applikáció menedzsment
    • Ügyleírás szerkesztő
  • Levelezés szakrendszer elérése
  • Hivatali Tárhely elérése
Naplózási szolgáltatások

5. AZ IGÉNYBEVÉTEL FELTÉTELEI

5.1. A Szolgáltatás igénybevételének folyamata

5.1.1. Természetes személyek esetén

A felhasználó természetes személy (a továbbikban: Felhasználó)a SZÜF-öt regisztrációval, az E-ügyintézési tv.-ben és az Eüvhr.-ben foglaltak szerint, külön jogi aktus nélkül, elektronikus úton veheti igénybe.
A Szolgáltatás igénybevételét a Felhasználó a SZÜF webes felületén kezdeményezi. Azonosítását követően a Szolgáltatás első alkalommal történő igénybevételekor a regisztráció során felhasználói profil kerül számára létrehozásra.
Felhasználó saját, illetőleg az általa képviselt természetes vagy nem természetes személy nevében veheti igénybe a SZÜF szolgáltatásait.
Jelen ÁSZF értelmezésében a Csatlakozott Szervezet képviseletére jogosult természetes személy kapcsolattartók nem minősülnek a SZÜF szolgáltatás jelen ÁSZF-ben meghatározott fogalma szerinti Felhasználóinak. A Csatalakozott Szervezet kapcsolattartóira vonatkozó felhasználási szabályokat a Csatlakozott Szervezetre vonatkozó feltételek és szabályozás tartalmazza.

5.1.2. Szervezeti csatlakozás esetén

A Szolgáltatás igénybevételének részletes folyamatát a SZÜF Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzata határozza meg.
A SZÜF-höz csatlakozni kívánó szervezet csatlakozási szándékát a SZÜF szolgáltatójához a csatlakozási kérelem kérdőív és a szolgáltatás igénylő és regisztrációs adatlap (a továbbiakban: regisztrációs adatlap) kitöltésével, írásban a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban meghatározott módon juttatja el. A regisztrációs adatlap a SZÜF szolgáltatójának elektronikus felületén érhető el.
A csatlakozni kívánó szervezet a regisztrációs adatlapon megjelöli:
  • a csatlakozó szervezet adatait,
  • a csatlakozás jogalapját,
  • a kérelem okát (új csatlakozás illetőleg változás bejelentés),
  • a csatlakozni kívánó szervezet képviselni jogosult kapcsolattartó személyeket (Kapcsolattartó),
  • a használni kívánt forrás IP címe(ke)t,  valamint
  • nyilatkozik az ÁSZF, az adminisztratív és műszaki feltételek elfogadásáról.
A csatlakozási kérelemről a Szolgáltató 5 munkanapon belül dönt.
A Szolgáltatáshoz történő csatlakozás során történik meg a szervezeti regisztráció. A csatlakozás a Szolgáltatás  igénylésével és az online kérelem elfogadásával elektronikus úton szerződéses jogviszony jön létre a Szolgáltatást igénybe venni kívánó szervezettel, amennyiben  teljesíti a csatlakozás jelen ÁSZF-ben és a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban foglalt adminisztratív és műszaki feltételeket.Ezt követően a Csatlakozott Szerv jogosulttá válik a SZÜF szolgáltatásainak használatára.
A Regisztrációs adatlap minta és a kitöltési útmutató a Csatlakozási Szabályzat mellékletében találhatóak.
A Csatlakozott Szervezet egy vagy több Igénybe Vevő Fél útján veszi igénybe a SZÜF KEÜSZ szolgáltatásait. Igénybe Vevő Félnek minősül a Csatlakozott Szervezet azon elektronikus ügyintézési szolgáltatását működtető szervezeti egysége, amely tekintetében a Csatlakozott Szervezet önálló kapcsolattartásra és képviseletre jogosult személyt kíván megjelölni, és amely a SZÜF szolgáltatásait önállóan veszi igénybe a Csatlakozott Szervezet döntése szerint.

5.2. A Szolgáltatás igénybevételének feltételei

5.2.1. A Szolgáltatás igénybevételének műszaki feltételei

5.2.1.1. Természetes személy esetén:

A SZÜF Felhasználók számára nyújtott szolgáltatásait az érintett természetes személyek a SZÜF online felületén vehetik igénybe.

5.2.1.2. Szervezeti csatlakozás esetén:

A Szolgáltatáshoz történő csatlakozásnak, valamint a Csatlakozott Szervezetek által biztosított elektronikus ügyintézési szolgáltatás nyújtása és ezzel összefüggésben a SZÜF szolgáltatásainak igénybevételéhez kapcsolódó műszaki feltételeket a Szolgáltató honlapján közzéteszi a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzat részeként.

5.2.2. A Szolgáltatás igénybevételének adminisztratív feltételei

5.2.2.1. Természetes személy esetén:

A Felhasználónak nyújtott azonosításhoz kötött szolgáltatások igénybevételének feltétele az Eüvhr. 127. § (2) bekezdése szerinti elektronikus azonosítóeszközök használata.
A Szolgáltatás igénybevételének feltétele jelen ÁSZF elfogadása.

5.2.2.2. Szervezeti csatlakozás esetén:

A Szolgáltatást a Szolgáltató az Igénybe Vevők részére az ÁSZF, a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzat alapján és keretei között nyújtja.
A csatlakozni kívánó szervezet a regisztráció során, írásban a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban foglalt módon benyújtja a kitöltött regisztrációs adatlapot és mellékleteit a Szolgáltató részére.
A regisztrációs adatlapon nyilatkozik a csatlakozni kívánó szervezet a csatlakozás jogalapjára vonatkozóan..
A csatlakozási kérelem mellékleteként becsatolandó
  • a szervezetet igazoló hitelesített okmány (pl.: alapító okirat, cégkivonat),
  • képviseletre jogosult személy képviseleti jogosultságának igazolása (a kijelölő jogszabály megjelölése, illetve szükség esetén a képviseletre jogosult aláírási címpéldánya).
A Szolgáltató ellenőrzi a csatlakozás adminisztratív és műszaki feltételeinek fennállását. Amennyiben a csatlakozás feltételei teljesülnek a Szolgáltató elfogadja a csatlakozásra vonatkozó kérelmet és nyilatkozatot, és regisztrálja a csatlakozni kívánó szervezetet a SZÜF-re.
A SZÜF egyes szolgáltatásai igénybe vételének adminisztratív feltétele a szolgáltatáshoz kapcsolódó SZEÜSZ/KEÜSZ szolgáltatásokhoz történő egyedi csatlakozás megléte, valamint a szükséges szoftverek tekintetében a felhasználási szerződés megkötése a Csatlakozott Szerv részéről. Az egyes szolgáltatások igénybevételéhez szükséges SZEÜSZ/KEÜSZ(-ök) és szoftver(ek) tekintetében a részletes tájékoztatást a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzat tartalmazza.
A Szolgáltatás természetes személy felhasználó számára nyújtott szolgáltatását kizárólag természetes személyek vehetik igénybe, ugyanakkor a Szolgáltatás keretében elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyújtó Csatlakozott Szervezetek kötelesek a SZÜF természetes személy felhasználók számára nyújtott szolgáltatáshoz az általuk a SZÜF-ön keresztül nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokból a Szolgáltató által meghatározott ügystátuszra vonatkozó információkat biztosítani.

5.3. Az igénybe vevői jogviszony keletkezése és megszűnése

5.3.1. Csatlakozott szervezet esetén

A Szolgáltatáshoz történő csatlakozásra vonatkozó regisztráció egyedi igénybe vevői jogviszonyt keletkeztet a Szolgáltató és a Csatlakozott Szervezet között.
A regisztrációt követően a Szolgáltató jelen ÁSZF rendelkezéseinek megfelelő időszakban és rendelkezésre állás mellett folyamatosan biztosítja az Csatlakozott Szervezet részére a Szolgáltatás igénybevételének lehetőségét.
A jogviszony megszűnik, ha
  1. az igénybe vevő Csatlakozott Szervezet jogutód nélkül megszűnik,
  2. az igénybe vevő Csatlakozott Szervezet jogutóddal megszűnik (átalakul) és a jogutód szervezet(ek) nem regisztrál(nak) a Szolgáltatónál,
  3. az igénybe vevő Csatlakozott Szervezet rendes és rendkívüli felmondásával,
  4. a Szolgáltató rendkívüli felmondásával,
  5. a Szolgáltató a Szolgáltatást megszünteti.

A Csatlakozott Szervezet jogutód nélküli megszűnése, vagy a Csatlakozott Szervezet által nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatás nyújtása jogi feltételeinek megszűnése esetén a megszűnés bejelentése a Csatlakozott Szerv felelőssége és kötelezettsége.
A megszűnő Csatlakozott Szerv köteles minden szükséges intézkedést és értesítést megtenni a megszűnéséig annak érdekében, hogy a szolgáltatás nyújtásának zavartalansága a jogutódlás során biztosított legyen.
A Szolgáltató a jogviszonyt rendkívüli felmondással a Szolgáltatás igénybe vételére nem köteles, az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pont l) alpontja, valamint a 42/A. §-a szerinti Csatlakozott Szervezetek esetén az alábbi esetekben szüntetheti meg:
  • a Felügyelet egyedi döntése alapján az Eüvhr.-ben meghatározott feltételek fennállása esetén,
  • a Csatlakozó Szervezet súlyosan megsértette a Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó előírásokat ezzel veszélyeztetve a Szolgáltatás biztonságos működését.
A jogviszony bármelyik fél egyoldalú jognyilatkozattal történő megszüntetése (felmondása) kizárólag a hatályos jogszabályi környezet alapján a Szolgáltatás igénybe vételére nem köteles, az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pont l) alpontja, valamint a 42/A. §-a szerinti Csatlakozott Szervezetek esetén lehetséges.
A Csatlakozott Szervezet a jogviszonyt rendkívüli felmondással kizárólag abban az esetben szüntetheti meg, ha a Szolgáltató neki felróható okból, legalább 15 napig nem biztosítja a Szolgáltatás rendelkezésre állását, vagy ha a Szolgáltató a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban, vagy valamely más jogszabályban előírt követelményt súlyosan és igazoltan megsért. Csatlakozott Szervezet a rendkívüli felmondás jogával akkor élhet, ha a Csatlakozott Szervezet SZÜF-höz történő csatlakozása a hatályos jogszabályi rendelkezések alapján nem kötelező (az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pont l) alpontja, valamint a 42/A. §-a szerinti szervezetek). A Csatlakozott Szervezet a rendkívüli felmondást írásban nyújthatja be.
Az egyoldalú jognyilatkozattal történő megszüntetés (felmondás) a másik fél általi igazolt kézhezvétellel hatályosul.

5.3.2. Természetes személy Felhasználó esetén

A természetes személy Felhasználónak nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő természetes személy és a Szolgáltató között a jogviszony aregisztrációval, a SZÜF webes alkalmazásra történő belépéskor, az azonosítási szolgáltatás igénybevételével és az ÁSZF elfogadásával  jön létre és a SZÜF regisztráció megszüntetését követően szűnik meg.

6. A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK PÉNZÜGYI FELTÉTELEI

A Szolgáltató a Szolgáltatást az E-ügyintézési tv. 25 § (9) bekezdés szerinti elektronikus ügyintézést biztosító szervek és a Felhasználók számára egyaránt díjmentesen biztosítja.
A Szolgáltató a Szolgáltatást az E-ügyintézési tv. 42/A. § szerinti elektronikus ügyintézést nem biztosító szervek (a továbbiakban: piaci szereplők) számára az Eüvhr.-ben meghatározott módon nyújtja, az Eüvhr. 68/A. § (2) bekezdés szerinti szervek számára díjmentesen, az egyéb piaci szereplők számára a 2. melléklet szerint megállapított díj megfizetése ellenében.

7. A SZOLGÁLTATÁS ELÉRHETŐSÉGE, JOGOSULTSÁGI KÉRDÉSEK

7.1. A Szolgáltatás elérhetősége

A Szolgáltatás a Felhasználók számára a magyarorszag.hu honlapon keresztül vehető igénybe.
A Szolgáltatás kizárólag abban az esetben vehető igénybe, amennyiben az Igénybe Vevő jelen ÁSZF-et a regisztráció során, illetőleg módosulása esetén az ezt követő első belépéskor elfogadja.

7.2. A Szolgáltatás igénybevételével összefüggő jogosultsági kérdések

A Csatlakozott Szervezet képviselőinek felhasználói jogosultsága kezelését a Szolgáltató látja el a SZÜF  Intézményi Önkiszolgáló  modul keretében a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban meghatározottak szerint. A Szolgáltató a csatlakozási folyamat során a Csatlakozott Szervezetekkel egyezteti a Szolgáltatáshoz igényelt jogosultságokat, amelyeket a meghatározott folyamat során átad a jogosultak részére.

8. SZOLGÁLTATÁSI MINŐSÉG, BIZTONSÁG, RENDELKEZÉSRE ÁLLÁS

8.1. A SZÜF szolgáltatás minősége

A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtása során eleget tesz az Eüvhr. által meghatározott, a szolgáltatás nyújtására vonatkozó rendelkezéseknek, ide értve a biztonsági és minőségi követelményeket is.

8.2. Szolgáltatási időszak

A Szolgáltatás elérhető a hét minden napján, 0 – 24 óráig.

8.3. A Szolgáltatás rendelkezésre állása

A Szolgáltatás éves rendelkezésre állása 99,9 %.
A Szolgáltató karbantartási, fejlesztési munkálatainak elvégzése miatt jogosult a Szolgáltatás szüneteltetésére (tervezett üzemszünet), amennyiben a szüneteltetést nem igénylő más gazdaságos műszaki megoldás nem áll rendelkezésre.
A Szolgáltató a Szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését eredményező  tervezett vagy nem előre tervezett technikai tevékenységről szóló tájékoztatás tekintetében az E-ügyintézési tv. 27. § és a Eüvhr. 53. §, valamint a NISZ Zrt. tájékoztatási rendje szerint jár el.
A tervezett üzemszünet és a különleges karbantartási szünet időtartama nem számít bele a szolgáltatás kiesési idejébe, illetve az éves rendelkezésre állás számításakor nem kell figyelembe venni.
A Szolgáltató előre nem látható és elháríthatatlan külső ok (vis maior), vagy jogszabály alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés, illetve Magyarország honvédelmi, nemzetbiztonsági, gazdasági és közbiztonsági érdekeinek a jogszabályokban előírt módon történő védelme esetében szüneteltetheti a Szolgáltatást.

9. A FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

9.1. A Szolgáltató jogai és kötelességei

A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtása során az általában elvárható gondosság mellett az ÁSZF-ben és annak mellékleteiben, a Szolgáltatásra vonatkozó további szabályzatokban és a hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően jár el.
A Szolgáltató, amennyiben a Szolgáltatás igénybevételének akadálya van, erről értesíti az Igénybe Vevőt.
A Szolgáltató az Igénybe Vevők kiszolgálásához Ügyfélszolgálatot működtet telefon, illetve e-mail elérhetőség biztosításával.
Az Igénybe Vevő hozzájárulása esetén Szolgáltató jogosult az Igénybe Vevő kérelmében szereplő adatait – kizárólag az adott szolgáltatás érdekében – a vele szerződéses kapcsolatban álló alvállalkozójának továbbítani.

9.1.1. Szolgáltató kötelességei

Szolgáltató a Csatlakozott Szervezet kérelmének elfogadásával és regisztrációjával vállalja, hogy:
  1. a csatlakozás érdekében a csatlakozás hatálya alatt műszaki szakértői támogatást nyújt a Csatlakozott Szervezetnek,
  2. a Csatlakozott Szervezet rendelkezésére bocsátja a SZÜF KEÜSZ-höz történő csatlakozáshoz, valamint használathoz szükséges, a Szerződés mellékleteit képező alábbi dokumentumokat:
    • Általános Szerződési Feltételek,
    • Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzat,
    • Műszaki leírások,
    • Díjfizetésre vonatkozó tájékoztató.
    Amennyiben a jelen pont szerinti dokumentumok tartalma változik, a Szolgáltató a változtatás előtt legalább 8 nappal lehetővé teszi, hogy azt a Csatlakozó Szervezet megismerhesse.
  3. a jelen ÁSZF 4. pontjában és részletesen a Műszaki leírásokban meghatározott SZÜF KEÜSZ szolgáltatásokat nyújtja, melynek keretében:
    1. a SZÜF infrastruktúráján működő saját szolgáltatások igénybe vételéhez nyújtott szolgáltatások esetén biztosítja az elektronikus ügyintézési szolgáltatás létrehozásához és teszteléséhez szükséges Szolgáltató oldali feltételeket,
    2. a SZÜF infrastruktúráján működő integrált elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételéhez nyújtott szolgáltatások igénybe vétele esetén biztosítja a teszt elvégzéséhez szükséges, Szolgáltató oldali feltételeket,
    3. a SZÜF-ön keresztül elérhető alkalmazások számára biztosítja a csatlakozási feltételeket,
    4. a sikeres tesztek eredményeként lehetőséget biztosít a Csatlakozó Szervezet számára a SZÜF KEÜSZ éles rendszeréhez való csatlakozásra, a szolgáltatások éles üzemi igénybevételére.
  4. biztosítja a 2.2 pont szerinti ügyfélszolgálati tevékenység ellátásához szükséges, a zavartalan ügyfélkiszolgálást biztosító, felkészült személyzet rendelkezésre állását,  
  5. az igényelt SZÜF KEÜSZ szolgáltatásokat a mindenkori Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzat szerint, továbbá a jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltatási időszakban, minőségben és rendelkezésre állás mellett nyújtja, 
  6. a SZÜF-öt díjmentesen (ellenszolgáltatás nélkül) biztosítja a Csatlakozott Szervezet számára.

9.1.2. Szolgáltató jogosultságai

  1. a Szolgáltató – a Csatlakozott Szervezet értesítése mellett – jogosult az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pont l) alpontja, valamint a 42/A. §-a szerinti Csatlakozott Szervezet csatlakozásának megszüntetésére az Elektronikus Ügyintézési Felügyelet az E-ügyintézési tv. 48. § (2) bekezdés d) pontja értelmében hozott döntése alapján.
  2. A Szolgáltató – a Csatlakozott Szervezet értesítése mellett – jogosult megtagadni vagy korlátozni a SZÜF KEÜSZ igénybevételét, amennyiben a Csatlakozott Szervezet veszélyezteti a SZÜF KEÜSZ biztonságát vagy rendelkezésre állását.
  3. A Szolgáltató a Csatlakozott Szervezet által megadott, illetve a SZÜF KEÜSZ igénybevételével kapcsolatos adatokat saját azonosítási, jogosultság- és szolgáltatáskezelési rendszerében  tárolhatja, valamint a Csatlakozott Szervezet kifejezett írásbeli hozzájárulása esetén azokat a SZÜF KEÜSZ szolgáltatásához szükséges mértékben és céllal harmadik személynek átadhatja. Ilyen célnak minősül például, de nem kizárólag: a SZÜF KEÜSZ igénybevételéhez szükséges eszközök előállítása, számlázás, Csatlakozott Szervezet elleni követelés érvényesítése.
A Szolgáltató a SZÜF KEÜSZ nyújtásával összefüggő további jogosultságait a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzat tartalmazza.

9.1.3. Alvállalkozó Szolgáltató általi bevonásának szabályai

A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtása során jogosult alvállalkozó(k) igénybevételére. A Szolgáltató az alvállalkozók tekintetében
  1. az alvállalkozó teljesítéséért mind minőségi követelmények, mind határidők tekintetében úgy felel, mintha a Szolgáltatást teljes egészében maga végezte volna el,
  2. a Szolgáltatás teljesítésébe bevont alvállalkozói tevékenységét, termékeit saját tevékenységére vonatkozó minőségbiztosítási szabványok szerint köteles ellenőrizni,
  3. gondoskodik róla, hogy alvállalkozója a vállalt üzleti titoktartásnak megfelelően tevékenykedjen.

9.1.4. A Szolgáltatás műszaki paramétereinek módosítása

A Szolgáltató a saját rendszereit a Szolgáltatás folyamatos biztosítása mellett jogosult fejleszteni, módosítani.
A Szolgáltató és a Csatlakozott Szervezetek kötelesek egymást megfelelő időben előre tájékoztatni minden olyan műszaki módosításról, amely a Szolgáltatás nyújtására, igénybevételére vagy egyébként a Szerződés teljesítésére befolyással lesz.
Amennyiben Felek valamelyike írásban kéréssel fordul a másik Félhez bármely műszaki paraméter megváltoztatására vonatkozóan azzal a céllal, hogy azok megfeleljenek a megváltozott körülményeknek, a Felek 5 munkanapon belül tárgyalásokat kezdeményeznek, amelyen megvitatják:
  • a változtatások műszaki megoldását,
  • az időszakot, amely alatt a változtatásokat véghez kell vinni,
  • a Csatlakozási Szerződésben szükséges változtatásokat.

9.2. A Csatlakozott Szervezet jogai és kötelességei

A Csatlakozott Szervezet jogosult a csatlakozásra vonatkozó regisztrációja után a Szolgáltatást a jelen ÁSZF-ben és a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban  foglaltak szerint igénybe venni.

9.2.1. Csatlakozott Szervezet kötelességei

A Csatlakozott Szervezet a Regisztrációs adatlap aláírásával vállalja, hogy:
  1. a SZÜF Szolgáltatásra vonatkozó dokumentumokban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el és az abban meghatározott feltételeket teljesíti;
  2. a SZÜF KEÜSZ szolgáltatásainak igénybe vételéhez szükséges további SZ/KEÜSZ-ökhöz csatlakozik, illetőleg az igénybe venni kívánt szolgáltatások, vagy alkalmazások felhasználásához szükséges megállapodásokat saját nevében az éles rendszer üzemi igénybevételének indulásáig megköti;
  3. a 2.2 pontban foglalt tevékenység megvalósítása érdekében a Szolgáltatót a feladat ellátásához szükséges információkkal ellátja, szükség szerint oktatással felkészíti a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban foglaltak szerint;
Csatlakozó Szervezet a Regisztációs adatlap aláírásával tudomásul veszi, hogy:
  1. a SZÜF KEÜSZ szolgáltatásait kizárólag a csatlakozási kérelem Szolgáltató általi elfogadását és a szervezet regisztrációját követően tudja igénybe venni, így ezt követően jogosult a SZÜF-ön keresztül elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyújtani a SZÜF KEÜSZ Felhasználóinak;
  2. jelen ÁSZF 9.1.1 c) pontjában foglalt, a felkészülést támogató szolgáltatások az éles üzemi szolgáltatás megkezdése előtt jelen ÁSZF 5.2.2.2. pontjában foglalt adminisztratív feltételek teljesítésével vehetők igénybe;
  3. Szolgáltató jelen ÁSZF 9.1.1 b) pont szerinti szolgáltatások igénybevételéhez szükséges további szolgáltatások tekintetében a tájékoztatást a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban teszi elérhetővé.

9.2.2. Alvállalkozó Csatlakozott Szervezet általi bevonásának szabályai

A Csatlakozott Szervezet a Szolgáltatás igénybevételéhez vagy a csatlakozás kialakításához alvállalkozó bevonására jogosult.
Az alvállalkozó esetében:
  1. az alvállalkozó teljesítéséért mind minőségi követelmények, mind határidők tekintetében úgy felel, mintha a csatlakoztatást teljes egészében az Igénybe Vevő maga végezte volna el,
  2. a bevont alvállalkozói tevékenységét, termékeit saját tevékenységére vonatkozó minőségbiztosítási szabványok szerint köteles ellenőrizni,
  3. az Igénybe Vevő gondoskodik róla, hogy alvállalkozója a vállalt üzleti titoktartásnak megfelelően tevékenykedik,
  4. az Igénybe Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy az alvállalkozója minden esetben betartja a Szolgáltató belső szabályzataiban rá vonatkozó biztonsági követelményeket.

10. A TERMÉSZETES SZEMÉLY FELHASZNÁLÓ JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI

A Felhasználó jogosult jelen ÁSZF-nek megfelelően igénybe venni a természetes személy felhasználók számára nyújtott azonosításhoz kötött szolgáltatásokat.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben a SZÜF KEÜSZ-ön keresztül, a Csatlakozott Szervezet által nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatást vesz igénybe, a Szolgáltató biztosítja számára az elektronikus kérelem hitelesítéséhez, valamint a biztonságos kézbesítéshez szükséges SZ/KEÜSZ-ök igénybe vételét.
A hitelesítés az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (a továbbiakban: AVDH) KEÜSZ, a biztonságos kézbesítés a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás (a továbbiakban: BKSZ) KEÜSZ használatával történik, melyek igénybe vételéhez és az ehhez szükséges azonosító adatok átadásához Felhasználó jelen ÁSZF elfogadásával hozzájárul.

11. FELELŐSSÉGI KÉRDÉSEK

Felek rögzítik, hogy
  • felelősek az általuk nyújtott tevékenység megfelelő színvonaláért és teljeskörűségéért, így felelősek minden olyan hiányosságért, kárért, amely abból ered, hogy feladataikat gondatlanul, hiányosan teljesítik;
  • felelnek azért, hogy tevékenységük során betartják a tevékenységükre irányadó jogszabályokat, szervezeti és egyéb előírásokat, ide értve a Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban foglaltakat;
  • kölcsönösen együttműködnek, a jóhiszeműség és tisztesség alapelvét, valamint egymás érdekeit kölcsönösen figyelembe véve járnak el.

11.1. A Szolgáltató felelőssége

11.1.1. A Szolgáltató felelősségének általános szabályai

A Szolgáltató vagyoni és nem vagyoni felelőssége az Igénybe Vevő felé a Ptk. vonatkozó szabályai szerint áll fenn.
A Szolgáltató a jogszabályban foglaltak szerint naplózza tevékenységeit, védi a naplóbejegyzések sértetlenségét és hitelességét, valamint hosszú távon megőrzi (archiválja) azokat. A naplóadatokat a Szolgáltató felhasználhatja a vagyoni felelősségre vonhatóság, az általa okozott károkkal kapcsolatos saját felelősség, illetve a neki okozott károkért járó kártérítés megállapíthatósága, dokumentálása és bizonyíthatósága érdekében.

11.1.2. Felelősség kizárása, a Szolgáltató egyes jogai

Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás igénybevételét korlátozni/megtagadni azon Igénybe Vevők vonatkozásában, akik a Szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését veszélyeztetik.
A Szolgáltató kizárja felelősségét az alábbi esetkörökben:
  • minden olyan esetben, ha az Igénybe Vevő nem szakszerű, illetve nem rendeltetésszerű beavatkozására vezethető vissza a Szolgáltatással kapcsolatos hibajelenség;
  • vis maior esetén;
  • előzetesen bejelentett szüneteltelési időtartam alatti szolgáltatás kiesés esetén fellépő károkért;
  • ha egyes, SZÜF KEÜSZ útján továbbított információk a Szolgáltatónak fel nem róható okból elvesznek, vagy késedelmet szenvednek. Különösen ilyen eset a Szolgáltatóhoz vezető adatátviteli (internet) hálózat túlterhelődése, elérhetetlensége, vagy a Csatlakozó Szervezet informatikai rendszerének hibás működése;
  • az Igénybe Vevő meghatározott kötelezettségeinek megszegéséből eredő károkért;
  • az Igénybe Vevő együttműködésének elmaradásából eredő károkért.

11.2. A Csatlakozott Szervezet felelőssége

Amennyiben a Csatlakozott Szervezet jelen ÁSZF-ben megfogalmazott kötelességeinek elmulasztásával, be nem tartásával kárt okoz, az ebből eredő kárért a polgári jog általános szabályai szerint felel. Ezen felelőssége keretében a Csatlakozott Szervezet felel minden olyan kárérét, amelyet a képviseletében eljáró személyek más Csatlakozott Szervnek vagy harmadik személynek okoznak azzal, hogy feladataikat nem a jelen ÁSZF-ben, valamint a mellékletét képező Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzatban meghatározottak szerint látják el.
Továbbá a Csatlakozott Szervezet felel azért, hogy az általa a SZÜF szolgáltatásainak igénybevételével nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatások teljes mértékben megfelelnek a mindenkor hatályos jogszabályi követelményeknek.
A Csatlakozott Szerv felel a Szolgáltatásban az ő megbízásából közreműködő harmadik fél által nyújtott szolgáltatás kiesése miatt.
A Csatlakozott Szerv felel az általa adott téves információkból adódó károk, következmények esetében.
A Csatlakozott Szerv késedelem nélkül köteles a valóságnak megfelelően írásban tájékoztatni a Szolgáltatót az igénybevétel szempontjából jelentős körülményekről, tényekről, adatokról, illetve azok változásáról.

11.3. Az Igénybe Vevőt terhelő felelősség

Az Igénybe Vevőt büntetőjogi felelősség terheli a rendszer bizonyítható manipulálásának kísérletéért vagy szándékos károkozásért.
Amennyiben az Igénybe Vevő jelen ÁSZF-ben megfogalmazott kötelességeinek elmulasztásával, be nem tartásával kárt okoz, az ebből eredő kárért a polgári jog általános szabályai szerint felel.

11.4. Az érintett Felek közös felelőssége

Kárenyhítési kötelezettség terheli a Szolgáltatásban érintett valamennyi résztvevőt.

11.5. Vis maior

Jelen Szolgáltatással kapcsolatos jogviszonyban vis maiornak minősül minden olyan a Felek érdekkörén és ellenőrzésén kívülálló, a Szolgáltatás igénybevétele során bekövetkező, előre nem látható esemény, amely a Felek által elháríthatatlan, és a Szolgáltatás igénybevételét akadályozza, vagy meghiúsítja.
A Felek mentesülnek szerződésszegésük jogkövetkezményei alól, ha a szerződésszegés vis maior miatt következett be. A mentesülés olyan mértékű, amilyen mértékben a vis maior esemény az érintett Felet gátolja a kötelezettségei teljesítésében. A mentesítés kizárólag arra az időre szól, ameddig a szóban forgó esemény hatása fennáll.
Felek a vis maior körülményekről egymást haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül értesítik.
A Szolgáltató vis maior esetén haladéktalanul megteszi a szolgáltatásnyújtás zavartalansága, illetve az eset körülményeihez képest szükséges kármegelőző vagy kárelhárító intézkedéseket, és haladéktalanul tájékoztatást helyez el a rendkívüli helyzetről internetes honlapján, annak a Szolgáltatás elérhetőségében okozott hatásairól és arról, hogy előre láthatóan mikor lesz képes a Szolgáltatás elérhetőségét a rendelkezésre állásra meghatározottak szerint biztosítani.

12. TECHNIKAI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS, FELHASZNÁLÓI TÁMOGATÁS, A BEJELENTÉSEK, PANASZOK KEZELÉSÉNEK RENDJE

12.1. Az Igénybe Vevők részére nyújtott támogatás, a panaszok bejelentésének módja

A Szolgáltatással kapcsolatos kérdést, hibát, panaszt az Igénybe Vevők jelen ÁSZF 2.2 pontjában meghatározott elérhetőségeken jelenthetik be. A Szolgáltatáshoz kapcsolódóan a Szolgáltató nem nyújt személyes ügyfélszolgálat szolgáltatást.
Ha a Szolgáltató az ÁSZF szerint vállalt feltételeket nem biztosítja, az Igénybe Vevő bejelentése alapján a hibát határidőben nem javítja ki, vagy a bejelentést elutasítja, az Igénybe Vevő a Felügyeletnél tehet panaszt, melynek elérhetősége jelen ÁSZF 2.4 pontjában található.
Természetes személy Igénybe Vevő panaszával az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhat jelen ÁSZF 2.3 pontjában megjelölt elérhetőségeken.

12.2. A panaszok, bejelentések kezelésének rendje

A Szolgáltatással kapcsolatos kérdéseket, kifogásokat és panaszokat jelen ÁSZF 2.2 pontjában meghatározottaknak megfelelően fogadja.
A bejelentés/panasz beérkezésétől számított 30 (harminc) napon belül a Szolgáltató írásban köteles válaszolni a bejelentőnek. A Szolgáltató a válaszadáshoz szükséges információk megadását kérheti a bejelentőtől.
Amennyiben a választ a bejelentő nem tartja kielégítőnek, vagy az alapján nem sikerül a Szolgáltató bevonásával rendezni a felmerült vitát, akkor a bejelentő az ÁSZF 12.5 pontjában foglaltak szerint peres útra terelheti az ügyet.

12.3. Csatlakozott Szervezetek által igénybe vehető technikai segítségnyújtás

A Csatlakozott Szervezet a Szolgáltatással összefüggő műszaki, technikai jellegű kérdésekben jelen ÁSZF 2.2 pontjában megjelölt elérhetőségeken fordulhatnak a Szolgáltatóhoz.

12.4. Hibaelhárítás

Szolgáltató a részére beérkező hibajelzések kivizsgálását és a hibák kijavítását a tudomására jutást követően haladéktalanul megkezdi.

12.5. A jogviták esetén követendő eljárás

A szerződő Felek kölcsönösen megállapodnak abban, hogy a Szolgáltatás igénybevételéből eredő jogvitáikat mindenkor megkísérlik békés úton, tárgyalással rendezni.
Jogvita esetén a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint illetékes bíróság jár el.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos európai uniós és magyar jogszabályok rendelkezései irányadók, különös tekintettel az eIDAS Rendelet, a Ptk., az E-ügyintézési tv., illetve az adatvédelmi jogszabályok – GDPR, Infotv. – rendelkezéseire.
A jelen ÁSZF-ben szereplő kifejezéseket és jogintézményeket a jelen ÁSZF 14. pontjában foglaltak szerint, az ott nem szereplő fogalmakat a magyar nyelv szabályai és a szavak általánosan elfogadott mindennapi jelentése szerint, valamint a magyar jogszabályok alapján kell értelmezni.

13. ADATKEZELÉS, TITOKTARTÁS

13.1. Adatkezelés

A Szolgáltató és a Szolgáltatást igénybevevő Csatlakozott Szervezet a Szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos, valamint a Szolgáltatás során tudomására jutott adatokat az adatvédelemre vonatkozó jogszabályokban, valamint az E-ügyintézési tv.-ben foglaltaknak megfelelően kezeli.
A Szolgáltató az adatok védelme során és a szolgáltatás nyújtásával összefüggő adatkezelése körében az általános adatvédelmi rendelet 32. cikkében, E-ügyintézési tv. 36. §-37. § [38. § (4) bekezdés] rendelkezéseiben, valamint az Eüvhr. 67. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt adatkezelési követelményeknek megfelelően jár el.
A SZÜF szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükséges személyes adatok tekintetében az adatkezelési tevékenységet a NISZ Zrt. látja el. A többi személyes adat tekintetében az adatkezelő a SZÜF-höz csatlakozott, elektronikus ügyintézést biztosító szerv.
A SZÜF szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükséges adatok tekintetében az adatkezelés jogalapja az általános adatvédelmi rendelet  6. cikke (1) bekezdésének c) pontján alapuló törvényi rendelkezés.
Az adatfeldolgozási feladatokat a NISZ Zrt. látja el azon adatok vonatkozásában, amelyek tekintetében az adatkezelő a SZÜF-höz csatlakozott, elektronikus ügyintézést biztosító szerv.

13.1.1. Általános rendelkezések

A Szolgáltatás igénybevételének előfeltétele az Igénybe Vevő/Felhasználó által jelen ÁSZF megismerése és elfogadása.
A Szolgáltató gondoskodik az általa kezelt személyes adatok védelméről, működése és szabályzatai megfelelnek az Info tv. és az általános adatvédelmi rendelet rendelkezéseinek. A Szolgáltató a szolgáltatás nyújtása során az adatvédelmi szabályoknak és joggyakorlatnak megfelelően jár el, a hatályos jogszabályok előírásait betartja, illetve az adatvédelemhez kapcsolódó fontosabb nemzetközi ajánlásokat is figyelembe veszi.
A Szolgáltató rendelkezik adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzattal, amely részletes előírásokat tartalmaz a személyes adatok kezelésére. A Szolgáltatónál adatvédelmi tisztviselő került kijelölésre.
A Szolgáltató úgy választja meg, és minden esetben oly módon üzemelteti a Szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerül sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az E-ügyintézési tv.-ben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
Az E-ügyintézési tv. értelmében a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. Ezen célból kezelt adatokat haladéktalanul töröli az adatkezelési cél megszűntével.
Amennyiben a Csatlakozott Szervezet által igénybe vett Szolgáltatás adatfeldolgozási tevékenység megvalósulását igényli, a Szolgáltató részéről a Csatlakozott Szervezet a Szolgáltatás igénybe vétele során a Szolgáltatóval kötött adatfeldolgozási szerződése, valamint a jelen ÁSZF-ben rögzített szabályok a személyes adatok tekintetében kielégítik az általános adatvédelmi rendelet által az adatfeldolgozás vonatkozásában meghatározott feltételeket.
A Szolgáltató biztosítja a Szolgáltatás keretében megvalósuló valamennyi személyes adat kezelési művelet naplózását. A Szolgáltató a naplónyilvántartásban szereplő adatokat történeti nyilvántartásban kezeli.
A személyes adatok kezelésének célja:
  • a Felhasználó SZÜF regisztrációjához és a Szolgáltatás használatához kapcsolódó azonosítása;
  • a SZÜF, valamint a SZÜF-ön elérhetvé tett elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevétele, technikai működtetése;
  • a Felhasználó által igénybevett elektronikus ügyintézési szolgáltatások használatához szükséges adatok biztosítása, valamint
  • az illetéktelenek személyes adatokhoz - különösen Felhasználói adatokhoz - való hozzáférésének megakadályozása.
A Szolgáltatónak biztosítania kell, hogy a Felhasználó a Szolgáltatás igénybe vétele előtt és az igénybe vétel során bármikor megismerhesse, hogy a Szolgáltató mely adatkezelési célokból mely adatfajtákat kezel.
Az anonimizált - természetes személlyel többé semmilyen módon kapcsolatba nem hozható - adat nem tekinthető többé személyes adatnak, ennek megfelelően továbbításához a Felhasználó hozzájárulása vagy tájékoztatása nem szükséges, ezek a Felhasználó hozzájárulása és értesítése nélkül felhasználhatók statisztikai vagy más, jogszabályban meghatározott célra.
A Szolgáltató adatkezelőként az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint - amennyiben ilyen előírás létezik - az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
Az adatkezelés további részleteit – adatkezelés célja, időtartama, kezelt adatok, anonim látogatóazonosító kezelés, adatbiztonság, az érintettek jogai, jogorvoslati lehetőségei – a NISZ Zrt. SZÜF szolgáltatásra vonatkozó adatvédelmi tájékoztatója tartalmazza.

13.1.2. A Szolgáltató SZÜF azonosításhoz kötött szolgáltatásaihoz kapcsolódó adatkezelési feladatai

A Szolgáltató a regisztrációs nyilvántartásban, illetőleg a SZÜF profilban kizárólag a Szolgáltatás igénybevételéhez, az azonosításhoz, a szerződéskötéshez szükséges, valamint a Felhasználó által önkéntesen szolgáltatott információkat tárolja.
A Szolgáltató a SZÜF profilban a Felhasználó  önkéntes hozzájárulása alapján kezelhet a felhasználóhoz kötődő, a szolgáltatás igénybevételével összefüggő egyéb személyes adatokat, információkat. A Szolgáltató kizárólag olyan esetben adhatja át harmadik félnek Felhasználó adatait, ha ezt jogszabály előírja, vagy ha Felhasználó ebbe beleegyezett.
A Szolgáltatásokkal kapcsolatban tárolt adatokhoz belső rendszeren keresztül vagy a szerverhez való közvetlen hozzáférés útján kizárólag az arra feljogosított személyek, és kizárólag az adatkezelés céljával összefüggésben férhetnek hozzá.
A Szolgáltató a regisztrációs nyilvántartásban és a SZÜF profilban történő műveletekről naplónyilvántartást vezet.
A SZÜF-ön elérhető elektronikus ügyintézési szolgáltatás használata esetén az adott felhasználó azonosításához az elektronikus ügyintézést biztosító szerv részére a SZÜF szolgáltatója az azonosítási szolgáltató által rendelkezésre bocsátott adatot, illetőleg a SZÜF titkosított kapcsolati kódot azonosítási célból elérhetővé teszi. Az azonosítási adatok átadását csak a SZÜF és az elektronikus ügyintézési szolgáltatások védett adathálózati kapcsolatán keresztül lehet megvalósítani.
A SZÜF-ön elérhető elektronikus ügyintézési szolgáltatás használata esetén a Felhasználó SZÜF profilban tett hozzájárulása szerint a Felhasználó egyéb, az elektronikus ügyintézési szolgáltatás igénybevételével összefüggő adatait az elektronikus ügyintézést biztosító szerv részére elérhetővé teszi.
A SZÜF-ön elérhető elektronikus ügyintézési szolgáltatás használata esetén a kérelem, vagy egyéb nyilatkozat hitelesítése az AVDH KEÜSZ, a biztonságos kézbesítés a BKSZ KEÜSZ használatával történik, melyek igénybe vételéhez szükséges felhasználói azonosítási adatokat a SZÜF az érintett KEÜSZ-ök számára átadja.

13.1.3. Szolgáltató elektronikus ügyintézési szolgáltatást biztosító szervezet számára nyújtott szolgáltatásokhoz kapcsolódó adatkezelési tevékenysége

A Szolgáltató a Szolgáltatás keretében a személyes adatok továbbítása során adatkezelési műveletet végez, amely tevékenységét az adott szolgáltatást igénybe vevő, az adott adatok tekintetében adatkezelőnek minősülő Csatlakozott Szervezet megbízása alapján adatfeldolgozóként végzi.
Az E-ügyintézési tv. 20. § (1) bekezdés szerint az ügyfél azonosításához szükséges adatok kivételével az 1. § 17. pont a)–i) alpontja szerinti elektronikus ügyintézést biztosító szerv az ügyféltől nem kérheti olyan adat igazolását, amelyet az érintett szerv az Infotv.-ben előírt kötelezettsége alapján közzétett, vagy amelyet jogszabállyal rendszeresített közhiteles nyilvántartásnak tartalmaznia kell.
Ezen adatok beszerzésében a Szolgáltató adatfeldolgozóként adatkezelési műveleteket végezhet a Csatlakozott Szervezet, mint adatkezelő megbízásából.
A Szolgáltató az igénybe vett szolgáltatások tartalmához igazodóan végez adatfeldolgozási tevékenységet, melyet az igénybe vett szolgáltatás részeként végez. A szolgáltatást igénybe venni csak az ahhoz kötődő adatfeldolgozási tevékenység igénybe vételével, és az adatfeldolgozási tevékenységre szóló megbízás adásával lehetséges.
Az adatfeldolgozásra vonatkozó tájékoztatás megadása az elektronikus ügyintézési szolgáltatást igénybe vevő természetes személy számára az elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyújtó Csatlakozott Szervezet felelőssége.
A Szolgáltató adatfeldolgozóként biztosítja továbbá az Igénybe Vevő szervezetek által kezelt adatok biztonságos elkülönülését a SZÜF infrastruktúráján működő szolgáltatások igénybevételekor.

13.1.3.1. Szolgáltató SZÜF infrastruktúráján működő saját és közvetített szolgáltatásokhoz kapcsolódó adatkezelési  tevékenysége

A Szolgáltató a Felhasználónak az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által jogszabály alapján megismerhető azonosító adatait  a SZÜF infrastruktúráján működő integrált és közvetített szolgáltatásokat végző elektronikus ügyintézési szolgáltatások számára azonosítási célból átadja.
A Csatlakozott Szervezet kérésére, valamint a Felhasználó erre vonatkozó egyedi felhatalmazó rendelkezése szerint a SZÜF profilban tárolt, az adott ügyre vonatkozó jogszabályban meghatározott, a kérelem benyújtásához szükséges egyéb adatokat a Szolgáltató adatfeldolgozóként átadhatja a Csatlakozott Szervezet elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyújtó alkalmazása számára. A Felhasználó az adattovábbításra vonatkozó rendelkezését esetileg és előzetesen is megadhatja, melyet a SZÜF profiljában rögzít.
A Szolgáltató adatfeldolgozóként végez adatkezelési műveletet az Igénybe Vevő érdekében a SZÜF infrastruktúráján működő saját és közvetített elektronikus ügyintézési szolgáltatás számára:
  • a kérelem összeállítása során a SZÜF szolgáltatás által biztosított technikai kapcsolaton igénybe vett SZ/KEÜSZ-ök, illetőleg adatforrás nyilvántartásokból történő adatszolgáltatások igénybevételéhez szükséges adatok, valamint
  • a kérelem összeállítása során a SZÜF szolgáltatás által biztosított technikai kapcsolaton igénybe vett SZ/KEÜSZ-öktől, illetőleg adatforrás nyilvántartásokból történő adatszolgáltatásokból származó információ
továbbítása tekintetében.

13.1.3.2. A Szolgáltató SZÜF-ön keresztül elérhető alkalmazások számára nyújtott szolgáltatások tekintetében végzett adatkezelési tevékenysége

A Szolgáltató a SZÜF-ön keresztül elérhető alkalmazások számára az Eüvhr. 128. §-a alapján a természetes személy igénybe vevő azonosításához szükséges – az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által jogszabály alapján megismerhető – adatokat átadja.
A Szolgáltató adatfeldolgozóként az Igénybe Vevő kérésére és a Felhasználó egyedi hozzájárulása szerint a SZÜF profilban tárolt, az adott ügyre vonatkozó jogszabályban meghatározott, a kérelem benyújtásához szükséges egyéb adatokat átadhatja az Igénybe Vevő elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyújtó alkalmazása számára.

13.2. Adatfeldolgozás

A Csatlakozott Szervezet a adatfeldolgozási szerződés keretében megbízza a Szolgáltatót a Szolgáltatás igénybe vétele során adatfeldolgozási feladatok ellátására a jelen ÁSZF 13.  pontjában meghatározottak figyelembe vételével, amennyiben a Csatlakozott Szervezet által a SZÜF Szolgálatásainak igénybevétele során az elektronikus ügyintézési szolgáltatáshoz személyes adatok kezelése szükséges.
Az adatfeldolgozási szerződést a SZÜF Szolgáltatás által nyújtott technikai támogatással létrehozott adatkapcsolatokon történő éles adattovábbításokat megelőzően szükséges megkötni. Az adatfeldolgozási szerződés létrejötte nélkül az adott szolgáltatási elem éles üzemben nem vehető igénybe.
A Szolgáltató az alábbi adatfeldolgozási műveletekre jogosult:
  1. a Csatlakozott Szervezet kérésére és a Felhasználó egyedi rendelkezése szerint a SZÜF profilban tárolt, az adott ügyre vonatkozó jogszabályban meghatározott, a kérelem benyújtásához szükséges egyéb adatok átadása a SZÜF infrastruktúráján, vagy az azt igénybe vevő elektronikus ügyintézési szolgáltatás részére,
  2. a kérelem összeállítása során igénybe vett SZ/KEÜSZ-ök, illetőleg adatforrás nyilvántartásokból történő adatszolgáltatások igénybevételéhez szükséges adatok továbbítása,
  3. a kérelem összeállítása során igénybe vett SZ/KEÜSZ-öktől, illetőleg adatforrás nyilvántartásokból történő adatszolgáltatásokból származó információ továbbítása,
  4. a Csatlakozott Szervezet által a SZÜF-ön keresztül nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokból az ügystátuszra vonatkozó információk fogadása, feldolgozása, valamint azok Felhasználó számára történő elérhetővé tétele.
Szolgáltató további adatfeldolgozót kizárólag a Csatlakozott Szervezet előzetes írásbeli hozzájárulása esetén, illetőleg a vonatkozó jogszabályokban foglaltak szerint vehet igénybe.

13.3. Titoktartás

A Szolgáltató a tudomására jutott üzleti titkokat kizárólag a Szolgáltatás nyújtásához szükséges mértékben ismeri meg és használja fel, és a tudomására jutott bármilyen üzleti titkok megismerését harmadik személyek részére – törvény eltérő rendelkezésének hiányában – nem teszi lehetővé.
Nem minősül az üzleti titokvédelemi kötelezettségek sérelmének
  1. az olyan adatok, tények és információk megismerésének lehetővé tétele, amelyek nyilvánosak, vagy amelyek nyilvánosságát jogszabály írja elő, vagy amelyet a másik Fél hozzájárulásával már nyilvánosságra hoztak,
  2. az üzleti titok jogszabály, hatósági határozat vagy bírósági ítélet kötelezése alapján a másik Fél egyidejű értesítése mellett történő átadása,
  3. jogszabályi feltételek fennállása és erre irányuló megkeresés alapján az üzleti titok megismerésére feljogosított szervezet részére történő átadása.
A jelen pontban meghatározott kötelezettségek a Felhasználó és a Szolgáltató alkalmazottjait, tagjait és megbízottjait a Felekkel azonos módon terhelik.
A jelen pont alkalmazásában üzleti titoknak minősül minden, a Szolgáltatás nyújtásával kapcsolatosan végzett tevékenység során az egyik szerződő Féllel összefüggésben a másik Fél tudomására jutó, illetve birtokukba került minden információ, know-how, szabadalmaztatott eljárás, dokumentum, adat és rajz, melyet az érintett Fél nem minősített kifejezetten nyilvánosnak.

14. FOGALMAK, RÖVIDÍTÉSEK

Ákr.: 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról;
Általános adatvédelmi rendelet: Az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
ÁSZF: jelen Általános Szerződési Feltétételek;
Csatlakozási és Szolgáltatási Szabályzat: a Szolgáltató által elfogadott szabályzat a SZÜF rendszerhez történő csatlakozás és a szolgáltatás nyújtására vonatkozó szabályozás tárgyában;
Csatlakozott Szervezet: A SZÜF-höz csatlakozó, annak szolgáltatásait igénybe vevő és oda saját szolgáltatásait kiajánló szervezet, amellyel az igénybevétel iránti kérelem Szolgáltató általi elfogadásával és a szervezet regisztrációjával elektronikus úton megállapodás jön létre a Szolgáltatás nyújtására vonatkozóan;
Csatlakozási kérelem kérdőív, szolgáltatás igénylő és regisztrációs adatlap (röviden: Regisztrációs Adatlap): olyan kérelem, amelyen a Csatlakozó Szervezet kezdeményezi/módosítja a SZÜF KEÜSZ-höz történő csatlakozását és/vagy  kijelöli a kapcsolattartókat.
Díjfizetésre vonatkozó tájékoztató (díjszabás): a SZÜF használatára díjfizetés mellett jogosult Igénybe Vevők számára a Szolgáltató által meghatározott mindenkori díjtételeket tartalmazó dokumentum;
E-ügyintézési tv.: 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól;
Eüvhr.: 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól;
Felügyelet: Elektronikus Ügyintézési Felügyelet
Fél/Felek: az ÁSZF alkalmazásában kizárólag a Csatlakozott Szervezet és a Szolgáltató külön-külön, vagy együttesen;
Felhasználó: az ÁSZF alkalmazásában kizárólag a SZÜF szolgáltatásait igénybe vevő természetes személy. Felhasználó saját  illetőleg az általa képviselt természetes vagy nem természetes személy nevében veheti igénybe a SZÜF szolgáltatásait.  A Csatlakozott Szervezet képviseletére jogosult természetes személy kapcsolattartók nem minősülnek a SZÜF szolgáltatás Felhasználóinak.
GDPR: Az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
Igénybe Vevő: a Szolgáltatóval a Szolgáltatás igénybevételére szerződött szervezet, illetőleg a Szolgáltatást igénybevevő természetes személy. (A Szolgáltatás igénybevételére irányuló jogviszony a Szolgáltató és az Igénybe Vevő között áll fenn.);
Infotv.: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról;
KEÜSZ: az elektronikus ügyintézésről és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 38. § (1) bekezdése, valamint a 74. § (3) bekezdésében meghatározott központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás;
Kiesési idő: az az időszak, amikor a SZÜF által nyújtott szolgáltatások ideiglenesen nem vehetők igénybe;
SZÜF: az E-ügyintézési tv. 1. § 40. pontjában és a 38. § (1) bekezdés k) pontjában meghatározott központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás;
SZÜF HelpDesk: a SZÜF szolgáltatója által létrehozott szervezeti egység, amelynek feladata a Csatlakozott Szervezet SZÜF használatára vonatkozó műszaki, technikai jellegű kérdései, problémái kezelése.
Munkanap: a hétköznapok a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 102. § (1) bekezdése szerinti munkaszüneti napok kivételével, az ágazati miniszter által az adott évre vonatkozóan kiadott, a munkaszüneti napok körüli munkarendet meghatározó rendeletében foglaltakra is tekintettel;
Ptk.: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
SZEÜSZ: az elektronikus ügyintézésről és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 29. §-ában, valamint a 34. §-ában meghatározott szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás;
Szolgáltatás: az E-ügyintézési tv. 1. § 40. pontjában, a 38. § (1) bekezdés k) pontjában, valamint az Eüvhr 128. §-ban meghatározott személyre szabott ügyintézési felület ;
Szolgáltató: NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Üzemzavar: előre nem tervezett üzemszünet vagy a Szolgáltatás korlátozott működőképességét okozó esemény, amely miatt az informatikai rendszerek nem tudják biztosítani a SZÜF szolgáltatásait.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése